6 augustus 2012

Rupel Boom en voetbal

Zo, ondertussen is de Belgische voetbalcompetitie weeral gestart. De eersteklassers zijn al een weekje aan de bak. Zoals altijd doe ik een prognose:
Vorig jaar zag ik Club Brugge kampioen worden. Dat is niet gelukt, toch vind ik dat ze daar terug beter bezig zijn. Anderlecht vecht altijd voor die eerste plaats, Standard zit nog in een wederopbouw naar de top. Genk is een vaste waarde in de top 6 en kan dit samen met Gent wellicht terug afdwingen.
Mijn Top zes: 1: Club Brugge  2: Anderlecht  3: Racing Genk  4: Zulte Waregem (de verrassing) 5: Gent  6: Standard.
Voor de degradatie zie ik Lierse, Charleroi, Waasland Beveren, Bergen en OH Leuven bikkelen. Beerschot kan ik niet inschatten, maar zij zouden wel eens een grijs seizoen kunnen doormaken en verrassend in de problemen komen.
En dan Rupel Boom. Vorig jaar een puik seizoen, na een slechte start. Typisch Boom, mooi voetbal leveren, en nergens een prijs pakken. De bekercampagne zit voor altijd in mijn geheugen. Wat een stunt op Anderlecht. Boom is een speciaal ploegske. Dat is in het verleden al zo veel geweest. Boom dwingt meestal iets via een eindronde af. Volgens mij gaan ze dit wel bereiken. Toch zal het een lange harde competitie worden. Veel streekduels: Berchem, Bornem, RC Mechelen, Temse...Tweede klasse? ...enkel wanneer ze kampioen kunnen spelen, hoop ik...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten