25 juli 2012

Bijna halfweg...

Inderdaad "juli" is bijna op zijn einde. Augustus komt eraan en zoals gewoonlijk vliegt de vakantietijd dan nog wat sneller. Het vijfde leerjaar komt eraan. Vanaf augustus zal ik ook intenser bezig zijn met het voorbereiden van het vijfde leerjaar. Dit zijn vooral smartlesjes voorbereiden. Dat is eigenlijk wel plezant, maar er kruipt wel wat tijd in. Ik ga ze dit jaar zo aanmaken dat ik ze meteen ook kan publiceren op een speciale website. Wat zal er anders zijn dan tegenover het vierde leerjaar. Wel ik ga meer interactiviteit inbouwen. Ai een moeilijk woord, wel het komt er eigenlijk op neer dat de kids meer zaken moeten "doen" aan het smartboard. En daar bedoel ik nu niet mee dat ze een cijferoefening op het bord mogen maken. Via zelfgemaakte constructies leren ze vanalles te ontdekken of zet ik ze voor een probleemstelling.
Ja en hoe is de klas nu verdeeld? Ik til stilletjesaan al wat tips van de sluier op...
- Wel je mag er zeker van zijn dat er 1/3 van de vierakes terug onder mijn hoede vallen!!!
- Het aantal meisjes en jongens is evenredig verdeeld!!!
- Oh ja... en het verstand hebben we ook evenredig verdeeld!!!!???
Wellicht komen er nog enkele nieuwe lln bij, zoals we ondertussen gewend zijn.
Sowieso komt Dan van het derde lj mee naar het vijfde en er zijn 2 zittenblijvers vanuit het vijfde.
De overgang naar het vijfde lj houdt me wel bezig. Op een gezonde manier, want ik bedenk serieus al wat uit.
Eind augustus zal ik via deze blog  de nodige leerlingmaterialen berichten. Maar dat is nog veraf...
Halfweg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten